Dela sidan på sociala medier

Ekonomienheten

Ekonomienheten i Grästorps kommun jobbar med all typ av ekonomisk verksamhet.Här hittar du mer information och kontaktuppgifter.

Enheten arbetar med:

  • övergripande budget- och redovisningsfrågor
  • ekonomistyrning
  • planering och uppföljning
  • finansiering
  • årsredovisning
  • utredningar
  • ekonomisk statistik
  • löpande redovisning, bokslut, ansvar för ekonomisystemet, momsfrågor
  • leverantörsfakturor, kundfakturor, dagbokföring, betalningsbevakning.
  • stiftelsefonder, debitering av va- och sophämtningsavgifter, interna budgetfrågor, fastighets- och anläggningsregister
  • handläggning av bostadsanpassning och bostadsanpassningsbidrag
  • kommunens försäkringar

Försäkringar för kommunens verksamhetsområden

Samtliga kommunala verksamhetsområden omfattas av försäkringar.

Följande huvudområden finns:

  • Kommunförsäkring
  • Motorfordonsförsäkring
  • Olycksfallsförsäkring

Kommunen anlitar en så kallad försäkringsmäklare. Mäklarens uppgifter är att vara en länk mellan kommunen och våra försäkringsgivare, bistå kommunen med upphandling av försäkring, sköta skadereglering, informera kommunens personal i försäkringsfrågor samt bistå kommunen i riskhanteringsarbetet.

Mäklaren upphandlar motorfordonsförsäkring och olycksfallsförsäkring.