Dela sidan på sociala medier

Lättläst information om barn och utbildning

I Grästorp finns många olika sorters skolor och förskolor. Här kan du läsa mer om dem.

Små barn går i förskolan. Grästorp har flera förskolor Öppnas i nytt fönster. som ligger på olika platser i samhället.

Efter förskolan börjar barnen i grundskolan. Där går de tills de slutar nionde klass. Grundskolorna i Grästorp heter Lunneviskolan Öppnas i nytt fönster. och Nya Centralskolan Öppnas i nytt fönster..

I Grästorp finns ingen gymnasieskola Öppnas i nytt fönster., så eleverna som har slutat nian åker till andra orter där de går i skolan, som Trollhättan och Lidköping.

Den som är vuxen kan också gå i skolan Öppnas i nytt fönster.. Det finns skolor för personer som nyss flyttat till Sverige och som behöver lära sig svenska, och skolor för andra vuxna som vill lära sig något nytt.

Grästorp har ett jättefint bibliotek Öppnas i nytt fönster. där du kan låna böcker, ljudböcker, filmer och mycket annat. Biblioteket ligger i Kulturhuset Öppnas i nytt fönster. mitt på torget i Grästorp.

Vem bestämmer?

Det är politikerna i välfärdsutvecklingsutskottet Öppnas i nytt fönster. som ansvarar för utbildning och barnomsorg som förskoleverksamhet, fritidshem, grundskola och vuxenutbildning.

Politikerna i samhällsutvecklingsutskottet Öppnas i nytt fönster. ansvarar för kultur och bibliotek.

Här kan du läsa mer om barn och utbildning i Grästorp Öppnas i nytt fönster.