Kommunikationskanaler

Vi är måna om att ha en dialog med våra kommuninvånare och anställda. Här kan du läsa mer om vilka kanaler Grästorps kommun kommunicerar genom.

Hemsidan

Den kanal som används mest. På den externa webbplatsen www.grastorp.se lägger vi ut nyheter, krisinformation och här hittar du information om Grästorps kommun.

Sociala medier

Kompletterar hemsidan på ett bra sätt då många invånare använder sig av sociala medier. Här jobbar vi för att få till en ännu bättre dialog med invånarna. Läs mer om våra olika sociala medier lite längre ner.

Tänk på detta när du använder Grästorps kommuns sociala medier:

• Skicka aldrig känslig information som till exempel personuppgifter genom våra sociala medier. Då är det bättre att du ringer, skickar brev eller mejl till oss i stället.
  • Inlägg och material som publiceras i sociala medier är allmänna handlingar.
  • Om det görs inlägg som gäller enskilda ärenden, eller som är olagliga, olämpliga och som kränker någon kommer de att tas bort.

Världens största sociala nätverk på internet är ett bra sätt att kommunicera med kommuninvånare, organisationer, företag och andra kommuner. Grästorps kommun jobbar aktivt med Facebook och ser ofta ett stort engagemang kring kommunfrågor där.

Till Grästorps kommuns facebooksida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Instagram är ett socialt nätverk för fotodelning och här är en bra plats för kommunen att dela med sig av bilder från verksamheter och vad som händer i kommunen.

Till Grästorps kommuns instagramsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

LinkedIn är världens största professionella nätverk på nätet och som kommun arbetar vi aktivt med LinkedIn för att dela med oss av nyheter om vår kommun samt informera om våra lediga tjänster.

Till Grästorps kommuns linkedinsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Här samlar vi alla videos som Grästorps kommun producerar. Till exempel webb-TV och informationsfilmer.

Till Grästorps kommuns Youtubekanal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Intranät

Kanalen för att kommunicera med kommunens medarbetare. Här publiceras nyheter som rör personalen och verksamheten.

Till Grästorps kommuns intranät Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Konton på sociala medier där Grästorps kommun är avsändare