29 september 2016 kl. 18:00-21:00  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Nya vägar för livsmedelsproducenter

Torsdagen den 29 september är du välkommen på ett seminarium i Grästorp om vad konsumenterna vill ha och hur du kan nå dem.

Var med och delta i ett spännande seminarium om vad konsumenterna vill ha och olika vägar att nå dem.

Detta är en del av Lantbruksdagarna i Grästorp.

Datum: 29 september
Tid: Klockan 18-21
Plats: Kulturhuset i Grästorp

Program

• Inledning. Sofia Jessen, Grästorps kommun och Charlotte Backman, Hushållningssällskapet.
  • Trender/omvärld och två goda exempel. Skeby Energi, Gröna Gårdar.
  • Efterfrågan. Stefan Lindahl, Hemköp Grästorp
    och Magnus Johansson, Norrqvarns Hotell och Konferens.

Programmet erbjuder även inspirerande exempel från omvärlden och närområdet.

Ämnen under kvällen:

• Livsmedelssektorn står under ständig utveckling, vad händer runt omkring oss som vi kan inspireras av?
  • Nya produkter, nya sätt att samarbeta, sälja och att marknadsföra sig och sina produkter presenteras.
  • Vad säger den lokala handlaren och restaurangen? Vilka behov har de och vad vill konsumenten ha?

Anmälan

Anmäl dig senast den 22 september till Charlotte Backman, telefon 0511-248 72 eller via e-post charlotte.backman@hushallningssallskapet.se.

Arrangörer: Grästorps kommun, Lokalproducerat i Väst och LRF.