Här publiceras nyheter och aktuella händelser från Grästorps kommun.

• Seniorkort för 70+

Övergången till seniorkort för 70+ kommer att ske från den 1 juli 2024. Några veckor innan den 1 juli kommer alla seniorer 70-74 år folkbokförda i Grästorp att få ett brev från Västtrafik med erbjudande om att beställa en seniorbiljett. Det är först när du fått brevet som du kan beställa biljetten.

• Insamling av lantbruksplast

Den 30-31 maj samlas lantbruksplast in i Grästorp av SvepRetur.

• Vårstädning

Vecka 12 påbörjas upptagning av vintergruset i samhället. Arbetet beräknas ta tre till fem veckor. Sopa gärna ut isgruset till ränndalen cirka en meter från tomten så sopmaskinen lättare kommer åt gruset.

• Kommunstyrelsen 6 mars

På kommunstyrelsens sammanträde den 6 mars togs ärenden om bland annat FIP, måltider, samverkan och området kring Hantverksstugan upp.

• Mässa med fokus på digitala lösningar som underlättar i vardagen

Upptäck vilka möjligheter det finns för dig eller någon du känner.

• Hur kan Skubbet utvecklas?

Det har studenter på Lantmätarprogrammet - samhällsbyggnad och samhällsplanering undersökt, och i förra veckan presenterade de sitt arbete med att ta fram ett planprogram för Skubbetområdet för kommunstyrelsen.

• Årskurs 7 pratar gymnasieprogram

Vad är egentligen meritvärde? Och vilka är gymnasieprogrammen som man har att välja på?

• Första hjälpen till psykisk hälsa

För att bättre kunna hjälpa människor som lider av psykisk ohälsa och för att minska stigmatiseringen kring frågan så har under februari ett gäng medledare gått utbildningen "Första hjälpen till psykisk hälsa”.