7 september 2016 till 9 juni 2016 kl. 19:00-21:00  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Föreläsning om ungt engagemang

Pernilla Bernhardsson från Mullsjö AIF föreläser om att få med unga i det ideella arbetet.

Föreläsningen är en del i programmet för MoveIt och alla är välkomna!

Mullsjö AIS (MAIS), är innebandyföreningen med ledorden Stolthet, Gemenskap och Framåtanda.

Idrottsligt arbetar de med bredd och elit och inom organisationsdelen pågår ett ständigt arbete med att skapa och behålla ungt engagemang.

Så hur arbetar föreningen för att få med de unga i det ideella arbetet?

Pernilla Bernhardsson, som är ordförande, kommer till Grästorp för att berätta om MAIS arbete. Hon tog över ordförandeklubban av Harald Carlsson, som blott 19 år fick förtroendet att leda MAIS.

Snacka om ungt engagemang!

Anmälan krävs inte och föreläsningen är gratis.

Kontaktpersoner Grästorps kommun:

Kajsa Forsell, 0514-582 09
Mona Wesslén, 0514-581 18

Tid: 19:00-21:00

Plats: Kulturhuset

Arrangörer: Grästorps kommun, Folkhälsorådet i Grästorp, Åse Viste Sparbank och Sisu Idrottsutbildarna.