13 februari 2019 till 6 maj 2019  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Kulturveckan 6-11 maj, vecka 19

Kulturveckan 6-11 maj, Måndag

Välkomna till vår årliga Kulturvecka med spännande och roliga aktiviteter varje dag i veckan.

Kulturhuset kl 10.00-19.00
Utställning BRUNO ARVIDSSON & FELICIA SUNDBLAD Morfar och dotterdotter visar målningar i olja och akryl, teckningar och akvareller.

Kommunens Hus, samlingssalen kl 10.30
Filmvisning GAMLA GRÄSTORPSFILMER
Bengt Johansson visar gamla Grästorpsfilmer.
Kommunens Hus kl 11.30
Vernissage AKVARELLCIRKEL
Träffa konstnärerna från Vistegården och kursledaren Bengt Johansson. Vernissagen kommer att vara i Vistegårdens allmänna utrymmen. Vi bjuder på snacks och bubbel. Utställningen pågår under hela Kulturveckan.
Kommunens Hus, samlingssalen kl 15.00
DUR- OCH DRAGSPELSKLUBBEN
Välkända sånger och melodier med Grästorps dragspelare.
Kulturhuset kl 18.00
Föreläsning MATMÖTEN I SKARABORG
"Älskade barnbarn - en inspirationsföreläsning om mat och mys mellan generationer". Om nya godsaker med ett större näringsinnehåll som ger våra små det de verkligen behöver. Med Lisa Flink och Camilla Oldberg, Creo Hälsa. Arr: Matmöten Skaraborg.

Kulturhuset kl 19.00
Musik ELONA PLANMAN
Viskonstnären Elona Planman är en artist av kaliber som kombinerar gedigen musikalitet och poesi med en orädd personlighet och karisma. Sedan 2015 har hon spelat sig igenom Skandinavien, Europa och USA på #evighetsturnén

OBServera att veckans bilaga innehåller två sidor