- Du är här:
- Startsida
- Kommun och politik
- Kommunfakta
- Lättlästa sidor
- Lättläst information om fritid
Lättläst information om fritid
I Grästorp finns det mycket att göra när man är ledig.
Grästorp har många fritidsanläggningar där du kan spela fotboll, golf, tennis, innebandy och andra bollsporter. Det finns också ridhus och badhus.
Men du behöver inte bara sporta när du bor i Grästorp. Här kan du gå på bio i Konserthuset, gå på muséum och hälsa på olika hembygdsföreningar.
Det är vackert i Grästorp med åkrar, ån Nossan och berget Hunneberg. Det finns fina vägar att vandra och cykla på.
I Grästorp finns det också många föreningar som har olika verksamheter. Här finns mer information om hur man kan kontakta dem
Kommunstyrelsen bestämmer över fritidsfrågorna i Grästorp.